Special things


Rodeamo-nos de objectos com significado. Mais ou menos práticos, mais ou menos simbólicos, gostamos de guardá-los, tê-los por perto, como um atestado da memória. Hoje apeteceu-me começar mais um post - em princípio semanal - mostrando os objectos de que mais gosto.

Estes brincos pertenceram à minha mãe quando era mais nova e, agora, são meus. Fazem-me pensar em kimonos de seda e cerejeiras em flor, lanternas de papel e campos de arroz. Dão-me a ilusão do Oriente.

We surround ourselves with meaningful objects. More or less practical, more or less simbolic, we like to keep them, have them around like a proof of memory. Today I felt like starting a post - possibly weekly - where I'll show you the objects I love the most.

These earrings belonged to my mother when she was younger and now they're mine. They make me think of silk kimonos and cherry blossoms, paper lanterns and rice fields. They give me the ilusion of the Orient. 

Comments

Post a Comment

Obrigada pelo comentário! Thanks for your comment!

Popular Posts